srijeda, 13. travnja 2011.

Kriza je pravi trenutak za promjene

 










Promjene su potrebne da se tvrtka refokusira, repozicionira, obnavlja, reorganizira, te sustavno razvija. Konkurentnost se može ostvariti samo natjecanjem, pa uspjeh poduzeća u budućnosti sve više zavisi o njegovoj sposobnosti, fleksibilnosti i razini pripremljenosti na buduće promjene. "Ako ne volite promjene, onda ćete nevažnost voljeti još manje", rekao je pronicljivi američki general Eric Shinseki.

Poražavajuće statistike kazuju kako samo petina ili eventualno jedna trećina svih organizacijskih nastojanja uspijeva implementirati nove programe promjena poput preoblikovanja poslovnih procesa, cjelovite kvalitete, strategije, rada u timovima, razvoja ključnih kompetencija, poboljšanja operativne efikasnosti, smanjenja broja zaposlenih i sl. Kako i na koji način voditi i razvijati zaposlene u poduzećima za postizanje zahtjevnih tržišnih ciljeva? Temeljno je pitanje za sve menadžere u poduzećima. Vođenje je, naime, umjetnost utjecanja na ljude da oni rade spremno, pouzdano, gorljivo, intenzivno i zanosno, pa uspješni vođe ne stoje iza skupine kako bi je gurali, nego su ispred da bi ih nadahnuli i olakšali ljudima napredovanje. Glavni razlog slabijeg rada radnika u hrvatskim poduzećima i niske produktivnosti, kod većine radnika nije u nedostatku temeljnih sposobnosti i znanja za rad već prvenstveno u neadekvatnim sustavima rukovođenja. Pojedini rukovoditelji često zanemaruju razvoj poduzetničkih sposobnosti ljudskih potencijala kroz različite oblike učenja i stručnog usavršavanja te nedovoljno komuniciraju promjene u kojima zaposlenici trebaju participirati. 


VAŽAN JE ODABIR PRAVOG TRENUTKA ZA PROMJENE

Programi promjena su često –posebice danas u vrijeme globalne krize i recesije povezani sa gubitkom poslova i smanjenjem broja radnih mjesta;od zatvaranja pojedinih organizacijskih cjelina, uslijed čega nestaju stotine i tisuće radnih mjesta, do uručenja otkaza višim direktorima ili čitavim upravama poduzeća. Kada se javi kriza u organizaciji vrlo je bitno upoznati zaposlenike s postojećom situacijom kako bi i sami bili svjesni situacije u kojoj se nalaze, te da zajedno moraju doprinjeti boljem stanju. Potrebna je promjena same strukture kao i organizacijske kulture unutar poduzeća.Bitno je u takvom trenutku imati vođu koji će znati što poduzeti u takvim situacijma i razvijati strategiju za izlazak iz nepovoljne situacije. 



Što je razina potrebne promjene viša, time ju je korisnije graditi na istinskoj ili zamjetnoj krizi. Ako članovi organizacije zamjećuju da je veći rizik u održanju statusa quo, nego u promjeni, biti će više skloniji promijeniti aktualno stanje. Primjerice, menadžment kompanije ugrožene preuzimanjem, može to saznanje iskoristiti za uvođenje odgovarajuće sveobuhvatnije strateške promjene. Nerijetko glavni direktori nastoje potencirati probleme upravo zato da bi se manifestirala zamjetna kriza kojom će akcelerirati potrebu za snažnijom organizacijskom promjenom. 





Broj komentara: 6:

  1. Kada su u pitanju promjene za menadžera je jako bitno da formira viziju o promjenama u poduzeću, te da ovlastiti i ohrabriti druge za njihovo provođenje.
    Naši menadžeri trebali bi se povoditi za primjerom Japana gdje su zaposlenici u proizvodnji doprinijeli unapređenju proizvodnje sa oko 200 implementiranih sugestija u samo jednoj godini. Po mom mišljenju to je ono što nam može pomoći u ovim kriznim vremenima.

    OdgovoriIzbriši
  2. Slažem se s mišljenjem da je važno da vođa ima viziju, jer upravo kroz viziju i misiju on može postaviti adekvatnu strategiju za izlazak iz krize. Međutim u kriznim situacijama u poduzeću najviše se kriza odrazi na zaposlenike koji uglavnom dobivaju otkaz prilikom mjenjanja organizacijske strukture.Zapravo se postavlja pitanje koji bi bio najpovoljni način izlaska iz krize??

    OdgovoriIzbriši
  3. Smatram da se ovo pitanje postavlja svakodnevno ne samo u organziacijama već i u cijelom svjetu s obzirom na situaciju u kojoj se nalazimo. Međutim,ono što nije u redu je samo čekanje da se izlazak iz krize ostvari sjedeći i ne radeći ništa. Kriza je situacija u kojoj se treba osjetiti grupna kohezija, znači rad svih ljudi, ulaganje zajedničkih napora kako bi poduzeli mjere za izlazak iz ove situacije. Prave vođe su ti koji se mogu tako nazvati i u vrijeme krize a ne samo u stabilnim uvjetima, te su upravo oni ti koji stvaraju strategije i motiviraju zaposlenike na promjene koje su neminovne.

    OdgovoriIzbriši
  4. Dobar osvrt na trenutnu situaciju u svijetu. No da se dogode promjene nije samo potreban optimizam i dobro rukovodstvo, što su i ključni faktori kod vođenja velikih,a i malih poduzeća, nego je potrebno investirati. Bez investicija nema napretka, stoga je potrebno naći taj novac koji će ući u važne sektore i pomoći pri prosperitetu.

    OdgovoriIzbriši
  5. Bok,

    promjene su dosta relevantne u odnosu na gospodarsku situaciju u kojoj se nalazimo. Sama ta situacija je navela mene da se tako i ponašam te ponukan krizom u državi i kriminalnom situacijom sa mogućnošću zapošljavanja odlučili smo napraviti promijenu. Ne želim čekati posao nego prići poslu te sam se i tako postavio. Skupio hrabrosti i korak po korak stupio u pokretanje posla.

    OdgovoriIzbriši
  6. Bok svima,
    drago mi je da se slažete s mojim mišljenjem i da ste iznijeli svoje. Vjerujem da ste se posebno osvrnuli na ovaj post iz razloga što nam je kriza svima dobro poznata :), i da ste to poistovjetili s krizom u poduzeću, u kojem je u takvoj situaciji jednostvno promjena nužna.
    Evo jedan link koji je meni osobno zanimljiv a tiče se sveopćenitih promjena:

    http://www.youtube.com/watch?v=7eWqd-Ja_c8

    OdgovoriIzbriši